Søk

Betingelser

Kjøpsvilkår
Velkommen til en hyggelig handel i nettbutikken. Vi håper å kunne gi deg vår beste service og dermed bidra til at du blir tilfreds med din handel.
Vi har utarbeidet kjøpsvilkår for å trygge din og vår handel. Når du kjøper en vare hos oss godtar du samtidig kjøpsvilkårene. Skulle du ha noe å påpeke er det bare å ta kontakt med oss.

1. Generelt
Avtalen
Avtalen er bindende ved kjøp av varer på musikk-miljo.no og i butikk, for kunder og Musikk-Miljø AS, og gjelder fra din bestilling er mottatt, med mindre det er feil i produktinformasjonen, priser, bilder, eller i din bestilling, og kunden innser, eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.


Hent i Butikk
Ved Hent i Butikk (reservasjon på nett, hent i Musikk-Miljø-butikk eller ProPerc), er avtalen bindende fra det øyeblikket ordren betales i butikken. Hent i Butikk anses å være et butikkjøp, ikke et nettkjøp.

Priser
Alle priser vi oppgir er inklusive merverdiavgift der merverdiavgift er obligatorisk. Noen varer er unntatt fra mva-plikt.
Ved nettkjøp vises den totale kostnaden inklusivt leveringskostnader, før bestillingen er gjennomført. Leveringskostnadene gjelder kun salg i Norge, unntatt Svalbard. Egne leveringskostnader påløper for kjøp fra Svalbard og utland.

Forbehold om feil
Feil kan forekomme, og vi må derfor ta forbehold for skrivefeil, tekniske feil, prisendringer utenfor vår kontroll og utsolgte varer.

Ordrebekreftelse
Når vi har mottatt din bestilling, bekreftes denne ved at du mottar en ordrebekreftelse.
Vi oppfordrer deg til å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen.


Kansellering av ordre
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din ordre dersom varen du har bestilt ikke lenger kan skaffes eller andre forhold kan tilsi at bestillingen ikke kan gjennomføres. Vi oppdaterer varesortimentet hyppig, men av og til kan det glippe. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom du ikke henter varen du har bestilt, og ikke gir oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, vil du bli belastet med et gebyr på kr 199,- for uavhentede pakker.


Selgers kontaktinformasjon og kundeservice
Musikk-Miljø as
Org nr: 841 942 442
Kontaktadresse: Håkonsgaten 24, 5015 Bergen
Telefonnummer: 55 23 60 30
E-post: post@musikk-miljo.no


2. Personopplysninger og Cookies
Ved handel i vår nettbutikk vil vi behandle personopplysninger om deg, typisk ditt navn, adresse, betalingsopplysninger og eventuelt andre opplysninger du oppgir. Vi trenger dine opplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser og levere bestillingen til deg. E-postadresse og telefonnummer brukes til å sende varsler og informasjon om din leveranse.

Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring. Når du aksepterer våre kjøpsvilkår ved bestilling, gir du samtidig ditt samtykke til at vi kan oppbevare og behandle dine personopplysninger.

Vi utleverer kun dine personopplysninger til tredjepart dersom det er behov for:

Kontroll av kredittverdighet
Der utlevering er påkrevd i henhold til lovgivning
Ved særskilt samtykke
Vi vil ikke utlevere dine Personopplysninger til andre formål enn det som er beskrevet over, uten først å innhente ditt samtykke.

Bruk av cookies
Når du besøker musikk-miljo.no lagres det cookies (informasjonskapsler) på din datamaskin. Noen cookies lagres inntil du lukker nettleservinduet, og brukes til å forbedre din brukeropplevelse (raskere visning av sider). Andre lagres lengre, og benyttes blant annet ved innlogging og til markedsføring. Du kan lese mer om cookies i vår cookie policy.

3. Betalingsvilkår inkl. finansiering
For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss har vi valgt KLARNA som sikker betalingsløsning.

A. Kredittkort

Kredittkort utstedt av en utenlandsk bank kan ikke anvendes for betaling. Når du betaler med kort må du oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid samt CVC-koden (de tre siste tallene på baksiden av kortet), personlig kode og engangskode (BankID). Musikk-Miljø Norge AS anvender en sikkerhetsstandard som kalles 3D-Secure, utviklet av VISA og Mastercard. All informasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering, hvilket gjør at ingen utenforstående kan se din kortinformasjon.
Hvis du er vant til å handle på Internett, vil det falle deg naturlig å bruke og stole på Verified by Visa. Du betaler med ditt kort og er du registrert for denne tjenesten, vil du få beskjed om å taste inn ditt passord for å få gjennomført betalingen. Dette betyr at du som kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere deg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord, eller en sikkerhetsløsning som du gjenkjenner fra nettbanken din.


B. Faktura fra Musikk-Miljø as
Organisasjoner, Offentlige virksomheter, bedrifter og liknende får faktura fra Musikk-Miljø, etter avtale.

4. Frakt- og leveringsvilkår

Levering av varer
Handler du på nett leveres varene fortrinnsvis via Posten eller Bring. Avhengig av varens vekt og volum leveres varene ofte gjennom Post i Butikk
Bestillinger som inneholder varer som er på lager i kombinasjon med varer med estimert leveringsdato, vil sendes når hele bestillingen kan sendes samlet.
Brevpost: Varer under 2 kg kan sendes rett hjem til deg med brevpost.
Ønsker du å hente varen i butikk istedetfor å få den tilsendt? Skriv det i merknadsfeltet så legger vi varen tilside til deg. Frakten fjernes manuelt fra faktura, uavhengig av hvilken betalingsmetode du velger.

Leveringstid
Alle lagervarer leveres normalt innen 2-7 arbeidsdager fra bestillingen er gjennomført.
Dersom varen ikke er på lager informerer vi deg innen 1-2 dager. Da vil du få en foreløpig beregnet leveringsdato. Kunden har rett til å kansellere bestillinger ved forsinket levering.
Spesialbestillinger er unntatt kansellering dersom varen allerede er sattt i produksjon, forutsatt at Musikk-Miljø har informert om ny leveringstid.

Transportskader
Dersom du oppdager noen form for skade på varen ved mottak skal du:
Anmerke skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev
Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og vare)
Ta kontakt med oss slik at vi kan avtale evt. retur eller annen kompensasjon.

5. Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp på musikk-miljo.no. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema, eller per brev, telefon, e-post eller chat med referanse til ordrenummer.
Du kan også gå innom en av våre avdelinger. Ettersom det er forbrukeren som har bevisbyrden for at det er sendt melding om bruk av angrerett før angrefristen har utløpt, kan det imidlertid anbefales at dette gjøres skriftlig.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tolv måneder etter at varen er mottatt. Angrerettskjema finner du  her

Forbrukeren kan bruke, prøve og teste produktet i den utstrekning det er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og funksjon. Har forbrukerens håndtering gått ut over dette og ført til en verdireduksjon av produktet, kan den næringsdrivende (Musikk-Miljø as) kreve verdireduksjonen erstattet av forbrukeren.
Altså, forbukeren har rett til å bruke angreretten på brukte produkter mot en eventuell verdireduksjon.

Det er ikke angrett på hygiene- og intimprodukter med brutt forsegling. Som hygiene- og intimprodukter regnes blant annet fliser/rør, ørepropper/in-ear-hodetelefoner og liknende.
Alle produkter skal leveres tilbake til selger (Musikk-Miljø as) innen rimelig tid, senest innen 14 dager fra den dagen meldingen om bruk av angreretten ble gitt. Eventuell returforsendelse må betales av kunden. Retur sendes til Musikk-Miljø as, Håkonsgaten 24, 5015 Bergen.

Selger (Musikk-Miljø as) er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen.
Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at selger mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for selger.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Ved kjøp av digitale, nedlastbare produkter som spill og programvare, regnes produktet som levert når du trykker 'Se detaljer' på Mine Sider. Dette er det samme som å bryte forseglingen på et fysisk produkt og medfører tap av angrerett. Angreretten gjelder heller ikke for varer som er reservert på nett for avhenting og betaling i butikk (Click&Collect) da dette er et butikksalg og ikke et rent internettsalg.

6. Personopplysninger
Personvernerklæring for Musikk-Miljø Norge kan leses her (https://www.Musikk-Miljø.no/om-Musikk-Miljø/personvernerklaering/)

7. Salgspant
Musikk-Miljø as har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

8. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Musikk-Miljø as. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Selger følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

9. Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EØS/EU-land.
Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr

10. Angrefrist

Angrefristen begynner å løpe når varen er mottatt av kunde.

11. Reklamasjon og service
Ved reklamasjon, problemer eller feil på varer, anbefaler vi at du tar direkte kontakt med oss for support og veiledning. Vi vil veilede deg videre.

Garanti
Garanti og reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for (fabrikasjonsfeil).
Garantier gir rettigheter utover de rettighetene du som kunde har etter lovgivningen og varierer i innhold og omfang. En garanti som setter en kortere frist enn forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist, er ikke i strid med loven hvis den i denne perioden gir deg bedre rettigheter enn det loven gjør. Garantien kan f.eks. omfatte enhver funksjonssvikt uavhengig av om det skyldes uriktig eller unormalt stor bruk fra din side, eller ved at risikoens overgang fra selger til forbruker forlenges utover det som fremgår av gjeldende lovgivning Garantier vil som regel gjelde for en tidsbegrenset periode. Ta derfor alltid vare på din kvittering. Garantiene gjelder i hele verden.

Reklamasjon
Reklamasjoner må skje senest to år etter at du overtok varen(e). Fristen er imidlertid fem år hvis varen(e) er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f.eks. kapitalvarer som møbler, biler, tv-apparater og byggevarer.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning, f.eks. fuktskade. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

Musikk-Miljø har i medhold av forbrukerkjøpslovgivningen rett til to rettingsforsøk for den samme mangelen (avhjelp). Ved tredjegangs innlevering har Musikk-Miljø rett til å undersøke varen for å kunne konstatere at det foreligger en mangel. Utlevering av erstatningsgjenstander mens retting pågår kan ikke regnes som et separat avhjelpsforsøk med hensyn til pågående rettingsarbeid.

Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade, væskeskade eller normale slitasjeskader) dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjonsretten og man må betale for forhåndsundersøkelse og eventuelt for en reparasjon. De enkelte sakene vil kunne bli behandlet på følgende måte:

A. Om verkstedet vurderer feilen som at den ikke dekkes av garanti/reklamasjon, vil du motta et prisoverslag. Velger du å godta prisoverslaget vil vi fakturere deg i henhold til dette. Hvis ikke kan produktet returneres ureparert og du vil bli fakturert et undersøkelsesgebyr. Du kan selvfølgelig også velge å reparere og dekke reparasjonskostnaden i henhold til prisoverslag.
B. Om verkstedet vurderer feilen som en garanti/reklamasjonssak sak, vil du få reparasjonen utført kostnadsfritt.

Ved reklamasjon, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. Det gjelder også forhåndsbetalte beløp.

Har du noen spørsmål vedrørende en reklamasjon, ta kontakt via mail: post@musikk-miljo.no eller på telefon 55 23 60 30, så vil vi veilede deg videre.

Filters
Sort
display