Hjem
Søk
    Totalt
    Totalsum ordre
    0,-
    Varenummer:
    MH2260
    Praktisk Trommeskole 1A, Kjell Samkopf
    Lager:
    Pris NOK:
    145,-
     
    Legg i handlekurv
    praktisk trommeskole 1a/ kjell samkopf
    Tips en venn
    Del med dine venner, eller tips via epost
    Utskriftsvennlig
    Utskriftsvennlig
    Send forespørsel
    Send forespørsel
    praktisk-trommeskole-1b/-kjell-samkopf
    Varenavn2:
    Praktisk Trommeskole 1B, Kjell Samkopf
    145,-
     
    Les mer
    Lager:
    trommestikker-vic-firth-american-custom-sd10-swinger-maple/-wood-tip
    Varenavn2:
    Trommestikker Vic Firth Am. Custom SD10 Swinger Maple
    129,-
     
    Les mer
    Lager:
    blyant-notemotiv-ass-farger
    Varenavn2:
    Blyant Notemotiv ass. farger
    10,-
     
    Les mer
    Lager:
    hvordan-spille-moderne-trommesett/-ernst-wiggo-sandbakk/-m/cd
    Varenavn2:
    Hvordan Spille Moderne Trommesett, Ernst Wiggo Sandbakk, m/CD
    325,-
    (335,-)
    Les mer
    Lager:
    Beskrivelse
    Spesielt beregnet til bruk i skolekorps.
    Innledning til del 1.

    Del 1a og b følges parallelt. Så snart aspiranten kan spille et klart og tydelig enkeltslag, bør han/hun begynne å arbeide med virveløvelsene i del 1b og arbeide med disse parallelt med enkeltslagsøvelsene i del 1a.
    Virvelen er i hovedsak et teknisk problem og man bør drfor begynne med denne  så tidlig som mulig. Etter å ha gått igjennom denne delen, bør aspiranten være kvalifisert til å komme inn i samspillet.

    Jeg har valgt å innføre åttendelstrioler før sekstendeler da det erfaringsmessig ikke er vanskeligere å dele en fjerdedelsnote i tre enn i fire. Det har også vist seg at jo lenger man venter med innføring av tre-deling, jo vanskeligere faller det.

    Jeg har også tatt med noen improvisasjonsduetter. Disse er tatt med for å gi aspiranten mulighet til å improvisere og selv skape musikk. Spilling etter noter (reprodusering) er i lengden en ensidig form for musikkutøving. derfor er det viktig at aspiranten så tidlig som mulig får bruke sin fantasi og selv skape noe (produsere). I noen av duettene er det lat opp til herming den ene gjentar hva den andre har spilt. Dette er også en formfor reprodusering, men nå får aspiranten musikken inn gjennom øret istedenfor gjennom øyet. Valget av dynamikk, tempo og instrumentarium i improvisasjonsduettene er overlatt til instruktøren og utøverne.

    Forord til de tre bøkene


    Innhold
    • Noteverdiene, pauseverdiene
    • Fjerdedeler og fjerdedelspauser
    • Helnoter, halvnoter, helpauser og halvpauser
    • Litt om taktarter og betoninger
    • Opptakt
    • Åttendeler
    • Alla breve
    • Bindebue
    • Åttendelstrioler
    • Sleipslag
    • Åttendelspauser
    • Innledende marsjøvelser i 6/8
    • Dynamiske tegn, tempo, aksent - markering
    • Punktering
    • Sekstendeler