Søk

Hits and Lovely Tunes Piano Kristine Bratlie

Hits and Lovely Tunes Piano Kristine Bratlie
Produsent: Norsk Noteservice
Tilgjengelighet: Fjernlager
Varenummer: 9790661029205
149 kr
decrease increase

Hits and lovely tunes, er et nytt og etterlengtet bidrag til pianolitteraturen på mellomnivå.

Noteheftet inneholder kjente poplåter fra artister som ABBA, Kurt Nilsen, Vamp, Mira Craig, Erlend Bratland og Espen Lind, og er laget i et velklingende arrangement for piano solo av Kristine Bratlie.

Innhold:
Mamma Mia - Abba
Money Money Money - Abba
Dancing Queen - Abba
Gimme Gimme Gimme - Abba
Thank you for the Music - Abba
Tir n`a Noir - Vamp
Scared of Heights Espen Lind
Lost Highway Kurt Nilsen &, Willie Nelson
Hold on be strong Maria Haukaas Storeng
Lost Erlend Bratland
Englesang av Kristine Bratlie


Kristine Bratlie er født og oppvokst i Oslo. Etter klaverstudier ved Norges musikkhøgskole i Oslo og Mozarteum høgskole for musikk og kunst i Salzburg har hun jobbet som lærer ved Norges Musikkhøgskole, Barratt Dues musikkinstitutt og Skedsmo musikk- og kulturskole. 
Nå driver hun på heltid egen musikkskole i Lillestrøm, Brawo private musikkskole, og arbeider som freelancepianist og komponist.

I alle sine arrangementer legger hun vekt på følgende:
1. Lydbildet. Selv om låtene er forenklet og tilpasset for mellomnivå, skal dette ligge så tett opptil det elevene har hørt på original-cd`en som mulig. Det vil si at når de selv spiller skal de kunne høre og føle trommene, bassen og hele settingen. Dette oppnås ved at venstre hånd tar seg av grunnrytme og bassgang, mens høyre i stor grad tar seg av melodien og harmoniene. Dette er av altomfattende viktighet for at lydbildet skal bli riktig, klinge lekkert og ikke virke grumsete og omarrangert.
2. Melodirytme og harmoni-gjenkjennelighet.
I popverdenen kommer vi ikke utenom at de fleste melodier er rytmisk synkopert oppbygd. Her ligger selve feelingen og identifiseringen til musikken. Synkopene som jo ER selve melodien må derfor opprettholdes for at ikke melodien skal bli flat og livløs for den som spiller den.Likeledes er det med harmonikken, som må være gjenkjennelig, og ikke forenklet for å skulle lette innlæringen.
3. Motiv-gjenkjennelighet. Mange låter er fulle av lett gjenkjennelige motiver (intro og mellomspill utenom selve melodiene), som i mange av sangene er selve oppvåkningen til sangen, det som gjør at man kjenner den igjen og kicker på den. Å få med disse motivene i et arrangement er viktig for å fremkalle den samme følelsen som når man hører på cd`en.
4. Notebildet.  Jeg legger vekt på å lage et pianistisk notebilde som er lettlest, og som kun inneholder nødvendig informasjon, derfor er det ikke med tekst eller besifring. Jeg tar med alt musikalsk og rytmisk materiale (lyttet fram etter cd) som jeg finner nødvendig for en helhetlig oppfattelse av sangen. Det vil si: Intro, vers, refreng og avrunding med motiver fra introen.

Hits and lovely tunes, er et nytt og etterlengtet bidrag til pianolitteraturen på mellomnivå.

Noteheftet inneholder kjente poplåter fra artister som ABBA, Kurt Nilsen, Vamp, Mira Craig, Erlend Bratland og Espen Lind, og er laget i et velklingende arrangement for piano solo av Kristine Bratlie.

Innhold:
Mamma Mia - Abba
Money Money Money - Abba
Dancing Queen - Abba
Gimme Gimme Gimme - Abba
Thank you for the Music - Abba
Tir n`a Noir - Vamp
Scared of Heights Espen Lind
Lost Highway Kurt Nilsen &, Willie Nelson
Hold on be strong Maria Haukaas Storeng
Lost Erlend Bratland
Englesang av Kristine Bratlie


Kristine Bratlie er født og oppvokst i Oslo. Etter klaverstudier ved Norges musikkhøgskole i Oslo og Mozarteum høgskole for musikk og kunst i Salzburg har hun jobbet som lærer ved Norges Musikkhøgskole, Barratt Dues musikkinstitutt og Skedsmo musikk- og kulturskole. 
Nå driver hun på heltid egen musikkskole i Lillestrøm, Brawo private musikkskole, og arbeider som freelancepianist og komponist.

I alle sine arrangementer legger hun vekt på følgende:
1. Lydbildet. Selv om låtene er forenklet og tilpasset for mellomnivå, skal dette ligge så tett opptil det elevene har hørt på original-cd`en som mulig. Det vil si at når de selv spiller skal de kunne høre og føle trommene, bassen og hele settingen. Dette oppnås ved at venstre hånd tar seg av grunnrytme og bassgang, mens høyre i stor grad tar seg av melodien og harmoniene. Dette er av altomfattende viktighet for at lydbildet skal bli riktig, klinge lekkert og ikke virke grumsete og omarrangert.
2. Melodirytme og harmoni-gjenkjennelighet.
I popverdenen kommer vi ikke utenom at de fleste melodier er rytmisk synkopert oppbygd. Her ligger selve feelingen og identifiseringen til musikken. Synkopene som jo ER selve melodien må derfor opprettholdes for at ikke melodien skal bli flat og livløs for den som spiller den.Likeledes er det med harmonikken, som må være gjenkjennelig, og ikke forenklet for å skulle lette innlæringen.
3. Motiv-gjenkjennelighet. Mange låter er fulle av lett gjenkjennelige motiver (intro og mellomspill utenom selve melodiene), som i mange av sangene er selve oppvåkningen til sangen, det som gjør at man kjenner den igjen og kicker på den. Å få med disse motivene i et arrangement er viktig for å fremkalle den samme følelsen som når man hører på cd`en.
4. Notebildet.  Jeg legger vekt på å lage et pianistisk notebilde som er lettlest, og som kun inneholder nødvendig informasjon, derfor er det ikke med tekst eller besifring. Jeg tar med alt musikalsk og rytmisk materiale (lyttet fram etter cd) som jeg finner nødvendig for en helhetlig oppfattelse av sangen. Det vil si: Intro, vers, refreng og avrunding med motiver fra introen.

Produktspesifikasjoner
Fabrikat-ForlagNorsk Noteservice
ProduktPiano
SjangerVarierte Stilarter
Produktspesifikasjoner
Fabrikat-ForlagNorsk Noteservice
ProduktPiano
SjangerVarierte Stilarter
Filters
Sort
display