Søk

Hopelessly devoted to You - Fra Grease. John Farrar arr. Jarle Storløkken. Concert Band and Vocal

Hopelessly devoted to You - Fra Grease. John Farrar arr. Jarle Storløkken. Concert Band and Vocal
Produsent: Norsk Noteservice
Tilgjengelighet: Bestillingsvare
Varenummer: 9790661028000
889 kr
decrease increase

Hopelessly devoted to you fra Grease. Vokal + Concert Band


Dette er en serie på 13 arrangementet som til sammen utgjør en full konsertversjon av filmen Grease (1978).
For en slik framføring kreves, i tillegg til korpset, en mannlig og kvinnelig vokalist samt en kompgruppe bestående av gitar og/eller piano og bassgitar, og eventuelt en egen dedikert trommeslager.
Nedenfor står et forslag til en rekkefølge på konserten (som i all hovedsak følger forløpet i filmen), samt noen korte kommentarer til hvert musikalske nummer.



Produktdetaljer
Varenummer: 9790661028000
Produkttype: Fysisk
Besetning: Janitsjar
Vanskelighetsgrad: 3
Tema/Sjanger: Film/TV/Musikaler
Serie: Noteservice Concert Band Entertainment
Arrangør: Jarle Storløkken
Komponist: John Farrar



Grease (is The Word)
Den 'egentlige' åpningslåta i filmen, og også tenkt som første låt i konserten. Begge vokalistene er like fremtredende. Soloklarinettstemmen er relativt utfordrende og kan til nød sløyfes ' alle linjer og løp er doblet opp i kompstemmen.


Summer Nights
Her synger Danny og Sandy om den altfor korte sommerferien, evige kjærlighetsløfter og brustne drømmer. Selv om den opprinnelig er en vokalduett, så KAN 'Summer Nights' også brukes som ei ren instrumentallåt. Alle vokallinjer og innsatser er lagt ut i korpsstemmene. Vær oppmerksom på at tempoet helt bevisst er tenkt en god del ned i forhold til versjonen i filmen. Bassklarinettåpningen ligger som stikknoter i tubastemmen dersom korpset ikke har bassklarinett i besetningen.


Rydell's Fight Song
En gjennomgangsmelodi i filmen. Rydell High's egen signaturlåt, med tekst hentet fra fotballlagets heiagjeng. Introen går helt firkantet i 2/4, men resten av marsjen er gjennomgående i 6/8-takt. En av 1.fløytene kan doble på piccolo. Kan helt fint gjøres uten vokal.


Hopelessly Devoted To You
Sandy er håpløst forelsket i Danny til tross for at han både har fornærmet henne og knust hjertet hennes. Den ene av tre-fire 'pilarlåter' i Grease. Bassklarinett er nok en gang cuet inn hos både barytonsax og tuba, men det holder at en av disse instrumentene dekker opp.


Greased Lightning
Låta om bilen som går fra å være vrakgods til å bli gatas (og racerbanens) pryd ved hjelp av entusiasme og hard jobbing. Dette er rock'n'roll! Opprinnelig en sololåt for Danny, men den kvinnelige vokalisten er i stor grad involvert (koringer, andrestemmer etc.). Versjonen er noe forkortet i forhold til den som opptrer i filmen.


Moonin'
Kjærlighetsduett mellom Roger (fra Burger Palace Boys, Dannys gjeng) og Jan (en av the Pink Ladies). Arrangementet er pga. lesbarhet skrevet i 6/8-takt, selv om låta i utgangspunktet er en klassisk 12/8-ballade. Så frasene må generelt tenkes over to og to, alternativt fire og fire takter. Spesielt i saksofonseksjonen tenkes alle linjer veldig legato såfremt ikke noe annet er markert.


It's Raining On Prom Night
Sandy har blitt dumpet av Danny på den store skoledansen, og synger ut om sine frustrasjoner. Her er det viktig at det hele tiden blir 'snert' og framdrift i de stakkato 8-delene i både treblås- og messingseksjonen. Lurt å tenke mer poplåt enn ballade på denne sangen.


Born To Hand Jive
Det musikalske høydepunktet fra den TV-sendte dansekonkurransen på Rydell High omtrent midtveis i filmen. Mannlig vokalist har leadstemmen, mens den kvinnelige hele veien er sentral som korist. Akkurat denne versjonen er ikke hentet fra filmsoundtracket, men fra sceneutgaven Original London Cast. Et litt mer moderat tempo og symfonisk anlagte blåsepartier gjør denne mer passende for janitsjarbesetning. Akkurat som med Greased Lightning så må denne spilles som en rockelåt!


Sandy
Dannys motsvar til 'Hopelessly Devoted to You'. Her står han forlatt på en drive-in ' kino etter at hans relativt klønete romantiske tilnærmelser har blitt avvist av Sandy. Alle lange toner i blåsestemmene her fyller viktige orkestrale funksjoner. Fagottsoloen er doblet i kompstemmen, og spesielt dersom man har med gitar kan det gi en fin klanglig effekt at begge spiller.


There Are Worse Things I Could Do
Skolens tøffe jente Rizzo synger en vakker forsvarstale for livsførselen sin etter det har blitt klart at hun har blitt gravid. 1. Trompet (solo) har en sentral rolle her ' tenk veldig solistisk! Det samme gjelder klokkespill ' anbefales sterkt at denne prioriteres i slagsverkseksjonen uansett besetningsstørrelse.


Look At Me, I'm Sandra Dee (reprise)
Sandys egen versjon av 'Sandra Dee', som framføres i filmen idet hun bestemmer seg for å forandre seg, skifte stil og bli 'groovy'. Ut med Sandra Dee, inn med den nye, røffe Sandy. En stillferdig åpning går over i et storslagent symfonisk klimaks som må tas HELT ut, før det hele avrundes med en feiende rock'n'roll fanfare. Spesielt kompet har fullstendig frie tøyler i sluttpartiet. Taktene 60-67 kan repeteres ad infinitum, og siste takt spilles på cue.


You're The One That I Want
Nye tøffe Sandy og Danny framfører den avgjørende duetten. Her har korpset overveiende stryk-, blåserekke- og korfunksjon, og kompet seiler opp i frontlinjen for alvor. Bokstav G kan åpnes opp og repeteres så lenge man måtte ønske. Pass på at lange toner ikke blir flate og 'døde', men alltid spilles framover og med en ørliten crescendo. Det skal være mulig å høre underdelingen selv i helnotene!


We Go Together
Når samtlige låter gjøres som en full konsert, kan denne låta brukes enten som en finale eller skytes inn mellom de to roligere låtene 'Sandy' og 'There Are Worse Things I Could Do'. Denne kan fylle to funksjoner, enten som et stort instrumentalnummer for korpset eller med vokalistene slik som i filmen.




Hopelessly devoted to you fra Grease. Vokal + Concert Band


Dette er en serie på 13 arrangementet som til sammen utgjør en full konsertversjon av filmen Grease (1978).
For en slik framføring kreves, i tillegg til korpset, en mannlig og kvinnelig vokalist samt en kompgruppe bestående av gitar og/eller piano og bassgitar, og eventuelt en egen dedikert trommeslager.
Nedenfor står et forslag til en rekkefølge på konserten (som i all hovedsak følger forløpet i filmen), samt noen korte kommentarer til hvert musikalske nummer.



Produktdetaljer
Varenummer: 9790661028000
Produkttype: Fysisk
Besetning: Janitsjar
Vanskelighetsgrad: 3
Tema/Sjanger: Film/TV/Musikaler
Serie: Noteservice Concert Band Entertainment
Arrangør: Jarle Storløkken
Komponist: John Farrar



Grease (is The Word)
Den 'egentlige' åpningslåta i filmen, og også tenkt som første låt i konserten. Begge vokalistene er like fremtredende. Soloklarinettstemmen er relativt utfordrende og kan til nød sløyfes ' alle linjer og løp er doblet opp i kompstemmen.


Summer Nights
Her synger Danny og Sandy om den altfor korte sommerferien, evige kjærlighetsløfter og brustne drømmer. Selv om den opprinnelig er en vokalduett, så KAN 'Summer Nights' også brukes som ei ren instrumentallåt. Alle vokallinjer og innsatser er lagt ut i korpsstemmene. Vær oppmerksom på at tempoet helt bevisst er tenkt en god del ned i forhold til versjonen i filmen. Bassklarinettåpningen ligger som stikknoter i tubastemmen dersom korpset ikke har bassklarinett i besetningen.


Rydell's Fight Song
En gjennomgangsmelodi i filmen. Rydell High's egen signaturlåt, med tekst hentet fra fotballlagets heiagjeng. Introen går helt firkantet i 2/4, men resten av marsjen er gjennomgående i 6/8-takt. En av 1.fløytene kan doble på piccolo. Kan helt fint gjøres uten vokal.


Hopelessly Devoted To You
Sandy er håpløst forelsket i Danny til tross for at han både har fornærmet henne og knust hjertet hennes. Den ene av tre-fire 'pilarlåter' i Grease. Bassklarinett er nok en gang cuet inn hos både barytonsax og tuba, men det holder at en av disse instrumentene dekker opp.


Greased Lightning
Låta om bilen som går fra å være vrakgods til å bli gatas (og racerbanens) pryd ved hjelp av entusiasme og hard jobbing. Dette er rock'n'roll! Opprinnelig en sololåt for Danny, men den kvinnelige vokalisten er i stor grad involvert (koringer, andrestemmer etc.). Versjonen er noe forkortet i forhold til den som opptrer i filmen.


Moonin'
Kjærlighetsduett mellom Roger (fra Burger Palace Boys, Dannys gjeng) og Jan (en av the Pink Ladies). Arrangementet er pga. lesbarhet skrevet i 6/8-takt, selv om låta i utgangspunktet er en klassisk 12/8-ballade. Så frasene må generelt tenkes over to og to, alternativt fire og fire takter. Spesielt i saksofonseksjonen tenkes alle linjer veldig legato såfremt ikke noe annet er markert.


It's Raining On Prom Night
Sandy har blitt dumpet av Danny på den store skoledansen, og synger ut om sine frustrasjoner. Her er det viktig at det hele tiden blir 'snert' og framdrift i de stakkato 8-delene i både treblås- og messingseksjonen. Lurt å tenke mer poplåt enn ballade på denne sangen.


Born To Hand Jive
Det musikalske høydepunktet fra den TV-sendte dansekonkurransen på Rydell High omtrent midtveis i filmen. Mannlig vokalist har leadstemmen, mens den kvinnelige hele veien er sentral som korist. Akkurat denne versjonen er ikke hentet fra filmsoundtracket, men fra sceneutgaven Original London Cast. Et litt mer moderat tempo og symfonisk anlagte blåsepartier gjør denne mer passende for janitsjarbesetning. Akkurat som med Greased Lightning så må denne spilles som en rockelåt!


Sandy
Dannys motsvar til 'Hopelessly Devoted to You'. Her står han forlatt på en drive-in ' kino etter at hans relativt klønete romantiske tilnærmelser har blitt avvist av Sandy. Alle lange toner i blåsestemmene her fyller viktige orkestrale funksjoner. Fagottsoloen er doblet i kompstemmen, og spesielt dersom man har med gitar kan det gi en fin klanglig effekt at begge spiller.


There Are Worse Things I Could Do
Skolens tøffe jente Rizzo synger en vakker forsvarstale for livsførselen sin etter det har blitt klart at hun har blitt gravid. 1. Trompet (solo) har en sentral rolle her ' tenk veldig solistisk! Det samme gjelder klokkespill ' anbefales sterkt at denne prioriteres i slagsverkseksjonen uansett besetningsstørrelse.


Look At Me, I'm Sandra Dee (reprise)
Sandys egen versjon av 'Sandra Dee', som framføres i filmen idet hun bestemmer seg for å forandre seg, skifte stil og bli 'groovy'. Ut med Sandra Dee, inn med den nye, røffe Sandy. En stillferdig åpning går over i et storslagent symfonisk klimaks som må tas HELT ut, før det hele avrundes med en feiende rock'n'roll fanfare. Spesielt kompet har fullstendig frie tøyler i sluttpartiet. Taktene 60-67 kan repeteres ad infinitum, og siste takt spilles på cue.


You're The One That I Want
Nye tøffe Sandy og Danny framfører den avgjørende duetten. Her har korpset overveiende stryk-, blåserekke- og korfunksjon, og kompet seiler opp i frontlinjen for alvor. Bokstav G kan åpnes opp og repeteres så lenge man måtte ønske. Pass på at lange toner ikke blir flate og 'døde', men alltid spilles framover og med en ørliten crescendo. Det skal være mulig å høre underdelingen selv i helnotene!


We Go Together
Når samtlige låter gjøres som en full konsert, kan denne låta brukes enten som en finale eller skytes inn mellom de to roligere låtene 'Sandy' og 'There Are Worse Things I Could Do'. Denne kan fylle to funksjoner, enten som et stort instrumentalnummer for korpset eller med vokalistene slik som i filmen.




Produktspesifikasjoner
Fabrikat-ForlagNorsk Noteservice
ProduktStemmesett og Partitur
SerieNoteservice Concert Band Entertainment
Komponist-ForfatterFarrar, John
ArrangørStorløkken, Jarle
BesetningJanitsjar
SolistVokal
SjangerTV/Film/Musikal/Scene
Nivå3
Produktspesifikasjoner
Fabrikat-ForlagNorsk Noteservice
ProduktStemmesett og Partitur
SerieNoteservice Concert Band Entertainment
Komponist-ForfatterFarrar, John
ArrangørStorløkken, Jarle
BesetningJanitsjar
SolistVokal
SjangerTV/Film/Musikal/Scene
Nivå3
Filters
Sort
display