Suite from Hymn of the HighlandsAMP 047-010 Suite from Hymn of the Highlands draws three expressive musical pictures of the Scottish highlands. The first movement, Ardross Castle, features solo passages for clarinet and bassoon and features a fascinating bagpipe melody. The second movement, Alladale, is a saxophone trio with an accompaniment featuring the percussion section. The final movement, Dundonnell, features two highly contrasting melodies, a wild presto and the bagpipe melody first heard in the first movement.Composer: Philip SparkeInstrumentation: Concert Band/HarmoniePublisher: Anglo Music PressSeries: Anglo Music Midway SeriesDifficulty: 5Product Type: Set (Score & Parts)Duration: 0:17:00Year of Publication: 2002ISMN: 9790570290475
SPANIA, her i et nydelig arrangement av Reid Gilje. I dette arrangementet er det de aller yngste Aspirantene som står i fokus som solister. Aspirantstemmen er på de 3 første tonene musikantene lærer. Her er en ypperlig sjanse til å la de aller ferskeste aspirantene få opptre med skolekorpset allerede etter få uker med opplæring. Dette har en stor motiverende effekt for de ferske aspirantene. Samtidig er det en fin anledning til å samarbeide mellom aspirantgruppen og hovedkorpset (evt. juniorkorpset).Denne enkle melodien, som består av de tre tonene C-D-E, inngår i flere opplæringssystemer. Arrangementet starter med et sidetema før Bb-instrumentgruppen har sin melodi. Deretter modulerer stykket slik at Eb-instrumentgruppen kan spille samme melodien (denne er forsterket i korpset deresom nødvendit). På slutten kan Eb-instrumentgruppen eventuelt komme inn igjen på helnoter.
The crossing of a mountain pass is called traversada in Romansh. Such a crossing bears uncertainties and dangers, but also hope and new opportunities. Whoever sets out for a traversada is leaving behind whats familiar in the quest for new places and people. The piece Traversada, based on a Romansh song about farewell and uncertain reunion, musically depics such a journey. At the offset, off-stage soloists introduce fragments of the melody after which a dramatic narrative unfolds. An intense musical shift leads to a calm section, featuring the original melody in pulsating, muted sound colours. Towards the end, the whole structure is gradually rebuilt andleads to an exuberant ending, where the vibrant melodic motifs reemerge.Composer Oliver WaespiMR-Product Format Score and PartsInstrument Group Concert BandInstrumentation Concert Band/HarmonieProduct Type SetEuropean Parts Incl. YesSeries Beriato Concert WorksGrade of Difficulty 5Band Grade of Difficulty Grade 5Publisher Beriato Music PublishingGenreView Description Concert PieceYear of Publication 2019Definitive Duration 00:11:55Edition Number BMP19011673
ELDORADODESCRIPTIONThe myth of El Dorado (the golden one) stems from the story of a powerful chief who used to cover himself with gold dust before bathing in a sacred lake where he threw precious objects as offerings to the gods. The myth was soon relayed to the Spanish conquistadors and inspired many expeditions, although the invaders didnt bring back nearly as much gold as they expected, if any at all. Eldorado is a mysterious and dynamic work that illustrates the myth of the golden man and the European expeditions that followed. With a touch of exotic influences, the music is varied and rich. This piece was commissioned by the French Cultural Association Lille 3000 as part of theirEldorado-themed festival in 2019.SPECIFICATIONSComposer Thierry DeleruyelleInstrumentation Concert Band/HarmonieGrade of Difficulty 3,5Product Type SetYear of Publication 2020Instrument Group Concert BandGenreView Description Concert PieceGrade of Difficulty 3,5Publisher De Haske PublicationsYear of Publication 2020ISMN 9790035244586Series Concert and Contest Collection CBHAEuropean Parts Incl. YesBand Grade of Difficulty Grade 3,5No. DHP 1206260-010Definitive Duration 00:10:20
STRILEFUNKStykket er bestilt av Norges Musikkorps Forbund Hordaland og dirigent Arvid Anthun, til Hordaland Ungdomskorps' 40 a?rs jubileum i 2021. Stykket er tilegnet Arvid Anthun.Flere av samarbeidene oss imellom har handlet om bearbeiding og fremføring av norsk folkemusikk. Både i forbindelse med prosjekt Manger Musikklag gjorde på slutten av 90-tallet, konserter og plateinnspilling med Jølster Musikklag sammen med felespilleren Sigmund Eikås, eller som nå: jubileumskonserten til Hordaland Ungdomskorps.Arvid ønsket seg folkemusikk i moderne drakt. Vi diskuterte blant annet Valter Aamodts Hordarapsodi, og han kom inn på undertegnedes Norwegian Dance, et funky stykke der jeg benytter en folketone som et viktig element. Åmodt benytter i sin rapsodi tonen «Eg rodde meg ut», eller «Strilevise», som den også kalles.Idéen for Strilefunk ble derfor å benytte den ene av melodiene Aamodt hadde benyttet, og i tillegg dra veksel på de rytmiske erfaringene vi moderne korpsmennesker har med oss fra andre sjangre.Torstein Aagaard-Nilsen
DRAUMESPOR - KENNETH SIVERTSEN (1961-2006)Kenneth Sivertsen var født på Moster i Bømlo kommune i 1961 og døyde i 2006 berre 45 år gamal. Han var svært allsidig som gitarist, sanger og komponist og hans produksjon inneheld både klassisk, jazz og viser.Draumespor vart skriven i 1996 til tekst av søsteren Solfrid Sivertsen. Sangen har fire vers med denne teksten:Eg går her langs ein vegder eg har ofte vandra føreg ser ei grind eit tre eit huseg ser ei open dørog denne døra fører megtil dette rommet innså sit eg her og ventar påein draum som før var minEg leitar etter spor av barnsom budde her ein gongdå liv var draum og draum var livto vers av same songdå morgonen sto solkleddmed ein himmel høg av tidog natta var ei lommesom vi putta dagen iMen tida har no trødd forbimed lange tunge stegden smuldra åra oppog dekte til min barndomsvegno ventar eg mens skuggar felleg veit at dagen lidlangt borte høyrest barnestemmerfrå ei anna tidEg går her langs ein vegder eg har ofte vandra førforbi ei grind eit tre eit husno med ei lukka dørog stega mine førest borttil bitar av ein songved vegens slutt eg snur og serher drøymde eg ein gongDraumesporKomponist Kenneth SivertsenArrangør Per Olav PaulsenEdition PMP 0532020 Pop MusicDurata 2:35Grade 2Også tilgjengelig for Brass Band
Holmenkollmarsj Holmenkollmarsj ble skrevet i 1918 etter at Allan Johanson hadde vært på sitt første hopprenn i denne berømte bakken. Han mente at slikt et storslått arrangement måtte ha sin egen marsj. Marsjen er tilegnet daverende Kronprins Olav som senere deltok i hopprennet i Holmenkollen i 1922 og 1923. I anledning VM på ski i Holmenkollen 2011 presenteres dette nye arrangmentet som tar i bruk hele det moderne janitsjarkorpsinstrumentariet.
Windows of the World, (wind version written for the Royal Norwegian Navy Band), provides solo opportunities for several principal players. Graham takes us first to Latin America, then to Japan, and onwards to sub-Saharan Africa. We get a gentle reprieve via a nostalgic hint of the British Isles before we land in the melting pot of all styles, the USA. In this final movement the driving swing section is abruptly stopped and a drum cadenza leads us back into the opening Latin music, with hints of the other styles as well. Described by Professor Ron Holz as "a global musical village", stylistic diversity is celebrated, and young musicians have fun while learning to master and embrace the performance practice requirements of each.The six movements 1) Amazonia 2) Rainforest 3) The Rising Sun 4) Drums of Thunder 5) Celtic Dream and 6) Earth Walk can be programmed individually